E-Spor Ekonomisi: Milyar Dolarlık Endüstrinin Perde Arkası

E-Spor Ekonomisi: Milyar Dolarlık Endüstrinin Perde Arkası

E-Spor Ekonomisi: Milyar Dolarlık Endüstrinin Perde Arkası

Sektörün bu anı ve geleceği ile ilgili detaylar yazımızda!

E-Spor Ekonomisi: Milyar Dolarlık Endüstrinin Perde Arkası

E-spor genel anlamda dijital oyunların takım halinde yapıldığı türlerdir. Önceleri sadece oyunseverlerin eğlence için takım halinde yarışmaları ile başladı. Bu zamanla daha popüler hale gelince üzerinden para kazanılabilen bir hal aldı. 2022’de bu endüstri 1.38 milyar dolara ulaştı. 2025’de bunun 1.87 milyar dolara başlaması bekleniyor. Sektör böyle gelişince profesyonel olarak yarışmak için takımlar kuruldu. Bu takımların taraftarları bile bulunmaktadır. Aynı günümüz futbol takımları gibi. Öne çıkan bazı takımlar:

Takım Adı

Oyunlar

Fenerbahçe e-Spor

League of Legends, Valorant

Galatasaray e-Spor

FIFA, PUBG Mobile

SuperMassive

League of Legends

Dark Passage

Dota 2, CS:GO

Beşiktaş, Trabzon gibi kulüplerin de artık bir e-spor takımı mevcut. Bunun haricinde sadece oyun için de kurulan takımlar da mevcut.

E-Spor Gelir Kaynakları

Oyunların özellikle canlı yayınlanmaya başlaması büyük bir gelir kaynağı haline gelmiştir. E-spor maçlarını izlemek için casinoplus güncel giriş bilgilerinizi kullanmak da mümkün. Casinoplus güncel giris bilgilerini edinmek için platforma üye olmanız gerekmektedir. Casinoplus yüzlerce E-spor bahisi sunmaktadır. Casinoplus giriş yaparak hem maçlara bahis yapıp hem de canlı izleyebilirsiniz.

Diğer Gelir Kaynakları

Farklı gelir kaynakları da bu sektörü desteklemektedir.

E-Spor Gelir Kaynakları

E-sporun gelir kaynakları aşağıdaki gibidir:

  • Sponsorluklar: Büyük markalar, e-spor takımlarına yüksek ücretlerle sponsor olmaktadır.
  • Reklam Gelirleri: E-spor etkinlikleri sırasında yayınlanan reklamlar önemli bir gelir kaynağıdır.
  • Bilet Satışları: Canlı etkinliklere katılan izleyicilerden elde edilen gelir.

Takımları destekleyen taraftarların aldığı ürünler de başka bir gelir kaynağıdır.

Sektörün Katılımcıları ve Oyuncular

Profesyonel takımların oluşması ile e-atletler de ortaya çıkmıştır. Bunlar takımlarından maaş almaktadır. Ayrıca katıldıkları yarışmalardaki ödüllerden de gelir elde etmektedirler. Bu sporcular eğer başarılı iseler transfer de olabilmektedirler. Milyonlarca dolarlık kontratlar yapabilmektedirler. Bunun haricinde bu işe yatırımcı olarak giren iş adamları mevcut. Elbette organizasyon büyüdükçe, spor kulüplerinde olduğu gibi bu takımların da daha fazla çalışana ihtiyaç duyması başlamıştır. Bu da iş alımını arttırmıştır.

Şu anda lisanslı 4 binden fazla e-sporcu mevcut. Türkiye’de 15,000’den fazla e-spor takımı var. Bu takımlarda 60,000 kadar oyuncu var.

Sektörün Geleceği

2025 yılında e-spor seyirci sayısının 60 milyonu geçmesi bekleniyor. Bu da sektörün daha da büyümesi demek. Dolayısyla dönen para da artacak ve sektör daha fazla iş imkanı yaratacaktır.

Bu faktörler düşünüldüğünde sektörün geleceği oldukça parlak görünmektedir. Oyun konsolu ve bilgisayarı ile birlikte ekran kartı ve çip üreten firmaların da hisseleri bu yüzden yükselmeye devam etmektedir.

Kaynak:HABER MERKEZİ

HABERE YORUM KAT
UYARI: Yazılan yorumlar hiçbir şekilde karsmanset.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
Önceki ve Sonraki Haberler